NINCS SÚLY, NINCS ESZKÖZ, CSAK TE MAGAD

Manapság rengeteg eszköz létezik a termekben. Modern géppark, új funkciók, új megközelítések és rengeteg olyan alkalmatosság, amiben talán néha elveszel.
Felteszem a kérdést: mi a helyzet az old schoollal? Hogy állsz a saját testsúlyos edzésmódszerekkel?
Mikor végeztél utoljára egymás után legalább 4-5 saját gyakorlatot úgy, hogy semmilyen gépet nem használtál és semmi nem volt a kezedben?
Érdemes nekimenned ennek az edzésprogramnak, mert javítja a testtudatodat, fejleszti az erődet és pszichológiailag is olyan gátakat oldhat fel, amiket eddig nem léptél át.
3 egyszerű alap gyakorlat + pörgető némi variálással. Egymás után.
Elvállalod?
Alapos melegítés után a program:
  • Guggolás variáció: 2 teljes guggolás, 2 guggolásból felugrás, majd 4 pici rugózás az alsó mozgástartományban. Ez egy kör. Ebből 5-öt kell teljesítened.
  • Fekvőtámasz variáció: 2 teljes fekvőtámasz, 5 másodpercig statikus tartás az alsó mozgástartományban (az orrod majdnem érintse a földet), majd 2 fél-fekvő teljes karnyújtás nélkül. Ebből a körből szintén 5.
  • Plank variáció: helyezkedj el alkartámaszban, majd végezz térdhúzást először a jobb, majd a bal lábbal. Térdhúzások után 5 másodperc tartás vár rád, majd emeld meg a csípődet a plafon felé úgy, hogy a hátad egyenes maradjon. Végül engedd vissza alaphelyzetbe. Ezt ismételt 5-ször.
  • A 3 alap gyakorlat után a saját tempódból a maximumot kihozva fuss helyben 1 percig. Apró pici lépések, óriási pörgés.
Ha elvégezted mind a 4-et, van 30 másodperc pihenőd és kezdheted elölről.
Ebből végezz legalább 5-6 kört. Amikor már minden szabályosan megy, bevonhatod a stoppert a munkába és vihetsz bele dinamikát, gyorsaságot. Jó cél lehet, hogy minél gyorsabban teljesítsd. Meglátod, hogy akármilyen szinten is vagy most, ez rendesen megizzaszt majd.

 

Ez a gyakorlatsor maximálistan támogatja az alap erőd fejlesztését és a koordinációd javulását. Amennyiben csak kevés ismétlést tudsz végrehajtani a fent említett gyakorlatokból, az izomtömeged növekedését is segíteni fogja.
Először mindig az alapokkal urald a tested!

 
A cikk szerzője: Major Dániel - személyi edző, trx-tréner